Landat i Barcelona, Dag 1

Oj, vart ska jag börja. Första dagen var igår, vi landade i Barcelona runt tio och träffade våran familj klockan elva. Alla såg ut som små möss när vi trängdes under taket (det regnade) och vi väntade på våra famlijer.
Jag och Elin bor hos en tant (känns lite fel att säga tant för hon är fett fancy och fitt - hon brukar springa på stranden med hennes lilla hund Ziba) som är 56 år och heter Pilar. Hon är kort, har svart långt hår och hennes lägenhet är jättefräsch - luktar chaiTe. hiihi. Vi har fått varsitt rum, här är då mitt!
Dagen igår: Först träffade vi vår familjer, åkte hem till dom (blev inte så mycket åka, för hon bor jättecentralt!). Det var liteeee stelt för vi var både trötta och var tvugna att förstå och prata spanska... det gick ju sådär..jag mådde av någon anledning jättedålig, ont i magen, så det var ganska svårt att fokusera. Efter att ha ätit lunch med Pilar så gick vi faktiskt in till våra rum, släckte lapan och somnade - sov som en stock. Runt 6 skulle vi träffa resten av klassen vid Katedralen så vi vandrade ut genom porten med kartan i högst hugg. Det var mörkt ute, alla affärer var stängda och vi hade inte sett staden innan men vi hittade klassen iaf. Sedan vandrade vi runt lite med Manuel som pratade om lite byggnader, men vi var sjukt hungriga så han släppte oss sen.
Jag, Elin, Susanna, Malin, Kajsa, Johanna och André gick och åt pizza på ngt litet ställe, sedan köpte vi vin och chips och gick till Susannas lägenhet och chillade. När jag och Elin skulle hem gick det däremot inte så bra för oss... Susanna pekade åt vilket håll vi skulle gå men vi hamnade i helt fel del av Barcelona, nere vid hamnen och vi frågade om hjälp men folk sa bara olika saker så det slutade med att vi irrade omkring i en och en halv timme (vi kom dock inte för sent hem! wiee) tills vi kom hem helt slut och slocknade som små bebisar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0