P i c a s s o

Idag vandrade jag hemifrån ner till Picasso museet i stan. Det var sååå bra! Jag skulle lätt kunna betala igen och se om allt. Efter tre timmar var jag klar och då gick jag sen ner till deras affär för att köpa lite kort. Dock var det självklart inte kort med de tavlor som jag tycker mest om... men köpte två iaf - efter typ en halvtimmes ångest över vilka jag skulle välja. Alltid så jobbig. Det var iaf så jäätte värt att gå dit och gå omkring och titta. Pablo är min idol, fast jag tycker inte speciellt mycket om hans period av att tolka andras målningar med trianglar och surrealistiskakubiska porträtt. Typ ett öga där och en näsa där, ett öra på kinden och sånt. Men det fanns  målningar från hela hans liv. Det var så fint och häftigt - speciellt porträtten av hans vänner, landskapen från madrid och massa andra små porträtt......... det var bäst.
- Köpte en väska/påse i en indisk butik i Raval med Elin under kvällen och sedan mötte vi Jonna och snackade på Nevermind. Vet inte riktigt när jag ska börja packa min väska.. urrrr jag vill inte åka hem än..fast jag saknar min familj och mina grejer, och te och vanligt vatten ur en kran.

Kommentarer
Postat av: nathalie

och jag saknar dig!!

2011-11-25 @ 16:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0