Barcelona, Dag 5

Ajaja, nu känns det som att man har varit här ett tag! Men jag har inte hunnit se sååååå mycket än iaf. Vill se Parc de Guell, Parc de la Ciutadella, STRANDEN (ska dit imorn), Sagrada Familia och massa annat av Gaudí. Men imorgon är det fredag, då ska jag och Elin till stranden med Pilar på morgonen (om jag fattade rätt...) sedan klockan två ska jag jobba på Frindel - Dagiset - till klockan sex. SEN är det HELG och jag kommer ha massor med tid till att se massor med saker och shoppa lite skor. he. he. Ska bli nice att ha tid med lite parkhäng och kolla runt efter Second hand butiker. Pilar förstod inte riktigt när jag förklarade att jag ville köpa grejer på second hand. "segundo mano? no?"
Idag har varit en bra dag för att ha jobbat och gått i skolan. Spanskalektionen var okej som vanligt och så åt jag lunch med Karla och Julia, muy bueno. Sedan jobbade jag på Frindel, barnen är så söta! Och lilla Edvin klamrar sig hela tiden fast vid mig. Börjar förstå mer av vad de spanska barnen säger, är lite jobbigt när dom vill ha min hjälp och jag inte fattar vad dom frågar. Men jag slår hela tiden upp nya ord i min lilla ordbok. - nu ska jag titta på bonde söker fru hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0