Charlotte Brontës Jane Eyre


Josefine och jag dissade The Ark som spelade på grönan i fredags (vi såg dom faktiskt på Yran och dom var bäst) och gick istället på premiären av Jane Eyre. Har längtat efter den i typ ett år och äntligen fick jag se den!
Filmen var hur bra som helst. Efter sisådär 10 minuter hade jag redan tårar i ögonen och var fast. Mia Wasikowskas skådespeleri överraskade. Hon är bra i Alice in Wonderland men här var hon bara underbar!
Filmen blir bara bättre av Michael Fassbenders insats och det skadar ju inte att snygga Jamie Bell är med heller...  Dock fnissade jag och fine till då och då när de manliga karaktärernas dominanta och manliga sidor tar över "I claim you!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0