Barcelona, Dag 2


Utsikten om man tittar till höger från terassen på skolan!
På väg upp till fotostudion i en läskig och trång hiss..
Okej, dag 2 började med frukost här hemma, vi fick små rostade bröd, konstig joice juice (kan aldrig stava till det.) lite flummigt kaffe och ägg  - dock lite löskokt heheh, men vi ska göra scrabbled eggs imorn. Hällde praktiskt taget ner min på mackan... sedan gick vi till skolan där vi pratade lite spanska, lyssnade på lärarna som pratade massor och sedan pratade dom lite till om typ praktiken imorgon och om massa annat som jag inte kommer ihåg.
Runt kl ett gick vi iväg till en av Barcelonas delar som kallas El Born, där åt vi lunch på en mysig Marokansk restaurang. Efter det skulle vi till en fotograf (Roderigo? typ?) och hans studio i området Raval. Det var nice, han visade bilder och pratade massor (man blir sjuuukt trött av att hela tiden vara tvungen att LYSSNA och koncentrera sig på vad de säger... - förstår typ 40%). Vi har fått en fotouppgift av honom där vi ska fotografera ett av Barcelonas områden. Iaf. Vi åt middag med Pilar, vad hette det nu igen...tortilla de patatas! Det är en spansk potatis omelett, god var den iaf! Nu ska jag gå in till Elin och se vad hon har för sig. Imorgon är det skola och första dagen på praktiken! Dom kommer tycka att jag är sämst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0