Barcelona, Dag 10

Hola chicas y chicos! Mi dia estuvo muy triste. Min dag var mycket tråkig. Det regnade för tredje dagen i rad, det var skola och jobb. Vi hade spanska från 9.30 till 12.15 sedan åt vi lunch och så spelade jag, Elin och André kort på Café Alsur - det var iof kul! - sedan åkte jag till jobbet. Det positiva med mitt jobb är att jag lär mig iaf lite spanska, tror jag, men framförallt att jag kan vara till hjälp för någon. Det går nämligen en liten svensk pojke som heter Edvin på dagiset och lärarna säger att sen jag började så har han blivit "muy bien!!!" mycket bättre. Han har slutat gråta när hans mamma lämnar honom och på en vecka har jag märkt att han börjat bli mer social (säger typ No no no). Så söt. Idag ville han till och med inte gå hem och gick in och ut ur ytterdörren och sa "bye bye, bye bye". Anyway. Efter jobbet åkte jag hem och nu har vi ätit middag.
Jag längtar heeeeeeeeem - det gör nog alla tror jag, verkar det som. Det är inte så kul att jobba, lektionerna är okej, men jobbet är det som drar ner en, och sen är det konstigt att bo hos någon annan. Det funkar ett tag, men det är slitsamt.
Här är bilder på Shiva, hunden som bor hos oss. Hon är fettjobbig, hoppar hela tiden, och skäller ashögt så fort man sätter nyckeln i dörren eller ens går ut ur sitt rum - jobbig men lite söt iaf. Och så en bild på mig, uttråkad som fan, ett litet ansträngt leende.
Imorn kanske det blir kvällsbio med Johanna och andra som kanske vill hänga med, det blir mysigt!

Kommentarer
Postat av: elno

sv: Åh tack! Och ja, det är rätt bäst! OJ oj, projektet ja, hur ska jag sammanfatta det. Tänkte antagligen göra en bok, men det kommer nog ta några månader! Boken ska i princip vara fylld med fotografier som ska representera olika saker, t.ex. en känsla, ett mode, en låt etc. Tänkte lägga ut glimtar av hela projektet här på bloggen sedan publicera slutresultatet!

2011-11-16 @ 00:02:45
URL: http://elno.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0